El Club

L’Uni Girona Club de Bàsquet és un dels projectes esportius d’elit més jove i dinàmic que ha donat Girona en els últims anys. En el seu desè any d’història, el primer equip de l’entitat ha complert la sisena temporada a la Lliga Femenina, la màxima categoria del bàsquet femení a nivell estatal i una de les millors competicions del món després de la WNBA; versió femenina de la NBA i competició de la qual vénen moltes de les jugadores de la lliga. En aquestes 6 temporades, 2 tercers llocs i 3 cinquenes posicions, i finalment el títol de campiones de la darrera temporada.

L’Uni Girona va néixer al juny del 2005 com un projecte comú entre el CESET i el Vedruna, dues entitats esportives de Girona amb més de 20 anys de trajectòria en el bàsquet femení i que venien d’assolir diversos èxits en les categories de formació a nivell català i estatal. Després de només una temporada a Copa Catalunya, i tres a Lliga femenina 2, l’Uni Girona va assolir l’ascens a la màxima categoria estatal, la Lliga Femenina, i va permetre a la ciutat i a la demarcació tornar a tenir-hi un equip 20 anys després. En l’any del debut, l’equip es va convertir en l’equip revelació de la lliga i va tancar l’exercici en cinquè lloc. El segon any es va aconseguir de nou un resultat similar, amb la Copa Catalunya i una cinquena posició a la lliga. Per si tot això fos poc, el tercer any va ser el de la consolidació definitiva de l’equip a la lliga, aconseguint arribar a les semifinals de Copa de la Reina, i una tercera posició a Lliga Femenina que va donar la possibilitat a l’equip de jugar el Play-off pel títol i classificar-se per Eurolliga. Mai s’ha pogut debutar a Europa, però, per falta de mitjans econòmics.

Finalment la temporada 2014-15 ha estat la que s’han assolit els objectius més espectaculars. El 5è títol de Lliga Catalana, una nova participació a les semifinals de la Copa de la Reina, i un brillant títol de Campiones de la Lliga Femenina. Aquet cop si, l’equip participarà a la màxima competició europea, l’Euroleague Women de FIBA, com a campions estatals.

Responsabilitat Civil Corporativa (R.S.C.)
Des que va fer el salt a la màxima categoria del bàsquet estatal, i en conseqüència al professionalisme, l’Uni Girona ha procurat mantenir-se en contacte amb la societat que l’envolta; a tots els nivells. En aquest sentit, des del club hi ha una voluntat de tornar als diferents públics que té allò que d’una manera directa o indirecta els aporten; parant especial atenció als més joves: visites a escoles amb l’objectiu d’acostar el món de l’esport femení professional –i els valors que comporta-, atenció als col·lectius més desafavorits, o treball conjunt amb les altres entitats.Així, les jugadores del primer equip sempre visiten una escola, un club de bàsquet, o ambdós; cada setmana que tenen partit a Fontajau. Després, els nens i nenes que han rebut les jugadores i han aprofitat per poder conèixer de primera mà el dia a dia de les esportistes d’elit, estan convidats a assistir al partit del Girona a Fontajau. Fins i tot juguen en els períodes entre quarts i al descans del partit; en una experiència que passa a ser inoblidable per la canalla. I un cop acabat el partit, tots els nens i nenes tenen l’oportunitat de baixar a la pista i que la totalitat de les jugadores i l’entrenadora els signin les postals que el club els reparteix, primer; i de fer-se fotografies amb les que ja han passat a ser les seves ídols; després.

el-club

El futur és Uni.
La presència del primer equip de l’Uni Girona a la màxima categoria del bàsquet estatal no s’entén com un objectiu complert, sinó com un pas més en el camí amb què es va fundar el club l’estiu del 2005; donar l’oportunitat als joves valors que des de fa anys es formaven a la ciutat i a la demarcació de poder competir al màxim nivell i sense haver de marxar fora.

En aquest sentit, la primera plantilla ja compta amb un gruix de jugadores joves que volten la vintena, que s’estan consolidant a la màxima categoria des de Girona i que acrediten èxits i experiència en cites internacionals en categories de formació.

Més de 100 noies a la base.
A banda del caràcter competitiu, l’Uni Girona també ha defensat sempre la formació personal en els valors de l’esport. S’ha col·laborat amb diferents clubs de la demarcació, s’ha participat al projecte de la Unió Uni juntament amb les escoles Maristes i Vedruna, i s’ha mantingut una relació directa amb el CESET. Aquesta temporada 2015-15 s’enceta un nou camí de treball conjunt amb el G.E.i.E.G. Tot plegat per a que cada cap de setmana més d’un centenar de jugadores practiquin l’esport de la cistella, des de les professionals fins el Mini.

Imprescindibles per créixer.
L’Uni Girona manté el seu ritme de creixement i no només en el terreny esportiu, en el que s’està consolidant a la máxima categoría del bàsquet estatal en el que serà el sisè curs a la Lliga Femenina. Perquè en altres parcel·les el club segueix treballant per créixer també en l’àmbit socio-econòmic, i a banda de comptar amb el patrocini principal de Spar i Citylift, i el suport que rep de les institucions, el club disposa d’una xarxa d’empreses i entitats col·laboradores provinents de la societat gironina sense el suport dels quals el dia el dia de l’Uni no seria possible.

Gràcies a tots els col·laboradors del club pel vostre suport.

————–